17 Nisan 2012 Salı

Mübeccel Özel ile Dukan diyeti röportajı ;)

Geçenlerde facebook anasayfamda Dukan diyeti tarifleri sayfasının bir paylaşımını gördüm. Dukan diyetini uygulamış bir bayanın önceki ve sonraki hali vardı. Hemen merak edip araştırmaya başladım ve iletişime geçtim. Bu röportaj için sizin de en az benim kadar heyecanlı olduğunuzu biliyorum. İşte o beklediğiniz röportaj ve bir dukan diyeti başarı öyküsü.


E.A: Merhaba Mübeccel hanım. Röportajımıza başlamadan önce, kısa bir sürede sağlıklı bir şekilde kilo verdiğinizden dolayı sizi tebrik ederim.
M.Ö: Teşekkür ederim.

E.A:  Öncelikle kilo vermeye nasıl karar verdiniz?
M.Ö: Aslında bunca yıldır kilomla ilgili bir sıkıntım olmadı. Bir günde karar verdim. Diyete başlasam şöyle 10 kilo kadar daha zayıf olsam, hayatımda bir değişiklik yapsam nasıl olur diye düşündüm. Ve bir arkadaşımla sohbet esnasında bu fikrimden bahsettim. O da bana ofisteki bir arkadaşının bir haftada Dukan Diyetiyle nasıl kilo verdiğinden bahsetti. İnternete girip biraz araştırma yaptım. Ve sevgili Simla'nın bloğunu keşfettim. Notlarını okudum. ve aynı gün başladım. 


E.A:  Son zamanlarda Dukan diyetinin çok yaygın olduğunu duymuştum. Peki,Dukan diyetiyle ilk tanışmanız nasıl oldu?
M.Ö: Anlattığım gibi diyet yapmaya karar verdiğimi Ankara'daki arkadaşım Gülşah Gündoğan'a söylemiştim. O da bana ofislerindeki bir arkadaşının Dukan Diyeti yaparak nasıl hızlı kilo verdiğini anlattı. Böylece araştırma yapıp bilgi topladım. Ve başlamaya karar verdim.


E.A:  Diyete kaç kilo ile başladınız ve hedefiniz nedir?
M.Ö:  Diyete başladığımda 78kg'dum Dukan'ın sayfasından yaptığım testte ideal kilom 67.4kg çıktı. Benim hedefim 65kg. Herzaman bir hata payı bırakmayı severim.


E.A:  Diyetle birlikte egzersiz, yürüyüş yaptınız mı?
M.Ö: Diyete başladığımda atak evresindeki 20dk zorunlu yürüyüşe uydum. Atak sürem 3 gün çıkmıştı. 3 gün harfiyen uydum. 3 günün sonunda 3kg gitmişti bile. Şu an seyir evresindeyim hergün yürümüyorum. Simla'nın sayfasından öğrendiğim Leslie yürüyüşünü haftada üç kez 2 mile olarak uyguluyorum. Eğer duraklama yaşıyorsam miktarı artırıyorum.


E.A:  Dukan diyetinde önemli olan noktalar nelerdir?
M.Ö: En öncelikli konu Dukan Diyet'i kitabını edinmek.  Dukan diyetinbaşlarken de en başta kararlı olmak çok önemli. Acabalara asla yer olamamlı. Kendinizi savaşa hazır hissettiğiniz zaman başlamalısınız. Atak evresinde her sabah tartılarak kilo kaybını birebir görmek motive ediyor. Sabah aç karnına tartılmalı ve gün içinde asla tartılmamalısınız. Elinizin altında izinli besinleri bulundurmak bünyenizi aç bırakmamak, şu kadarcıktan birşey olmaz zihniyetinden tamamen sıyrılmak, disiplinli ve iradeli olmak başlıca gereklilikler. Toplumumuzun alışkın olduğu oruç zihniyetine benzer çekilde yasak olan herşeyi aklınızdan tamamen çıkarmanız gerekiyor. 100 izinli besin gibi geniş bir yelpaze varken, zaten kaçamak yapmaya gerek kalmıyor. Ben tatlandırıcılı, sınırlı izinli besinlerden, mısır unları nişastaların fazla tüketimine de karşıyım. Bunları çok canınız istediğinde birer kurtarıcı olarak görme taraftarıyım. 


E.A:  Son olarak Dukan diyeti yapanlara tavsiyeleriniz nelerdir?
M.Ö: Başlarken kulaklarını çevrelerine kapatmaları gerekiyor. Tamamen konsantrasyon sağlayıp inanarak başlamak sizi hedefe götürmekte büyük etkendir. Aç kalma, sınırlı beslenme, kalori hesabı yok. Dediğim gibi dukan'a uygun besinlerin elinizin altında olması şart. Çeşitlilik çok önemli. İzinli besinler elinizin altındayken yaratıcılığınızın sınırlarını zorlayacağınızı göreceksiniz. Hangi diyet programı çikolatalı pudinge, hamburgere izin verir? Dukan'da bunları siz yaratabilirsiniz. Fazla kilo sorunu olanlara tavsiyem hemen yarın başlasınlar. Kesinlikle pişman olmayacaklardır. 

Mübeccel hanıma bana ayırdığı zaman için bir kez daha sizlerin huzurunda teşekkür ediyorum.UNUTMAYIN...  İmkansız değilsiniz imkan sizsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder